Klanten verrassen

Op een zomerse markt in Frankrijk trof ik tussen de ‘brocante’ een jongetje dat ook iets aan te bieden had. Vriendelijk vroeg hij of hij zijn goocheltruc mocht doen voor mij. Tegen betaling uiteraard. Ik kon zijn charme niet weerstaan en nam plaats op het stoeltje dat hij speciaal voor deze gelegenheid had meegenomen. De
+ Lees meer

Oranjekoorts

Het belangrijkste kenmerk van koorts is dat de lichaamstemperatuur boven de normale waarde van plm. 38 graden komt. Het kan in de meeste gevallen geen kwaad. Wel is het handig wat maatregelen te treffen zoals wat meer drinken en rust nemen. Aan de eerste maatregel wordt bij de Oranjekoorts die op dit moment heerst zeker
+ Lees meer

Koersen op loyaliteit van klanten

Terwijl ik druk bezig was met mijn activiteiten, werd ik getroffen door het bericht dat Internet Explorer zo lek was als een mandje. En laat ik daar nu juist gebruik van maken. Ik stond voor een dilemma. Blijf ik trouw aan Internet Explorer of stap ik over op een andere browser? Heb jij je wel
+ Lees meer

Kernwaarden

Toen ik rond het eind van het vorige millennium mijn eerste schreden zette binnen de kinderopvangbranche heb ik met zeer veel organisaties gesprekken heb gevoerd. Het viel me op dat er regelmatig geen goed beeld gegeven kon worden over waar de eigen organisaties precies voor stond. Een veel gehoorde reactie destijds op mijn vraag hiernaar:
+ Lees meer

ANDEREN of VERANDEREN – Wat doet u aan het succes van uw organisatie?

Ik merk dat managers nogal eens geneigd zijn om te vertellen wat ANDEREN (medewerkers) moeten doen om de om een veranderingsproces of bijvoorbeeld de nieuwe dienstverlening/product te laten slagen. Of, die hoor ik ook vaak, ze weten allerlei redenen te bedenken waarom een veranderingsproces of nieuwe dienstverlening of nieuw product niet zal slagen als gevolg
+ Lees meer

1 2
Faceboook